O2 Tour 03.2012, dzisiaj odebrana z przeglądu po 15k w Emida Kraków, wymiana światła stop, oraz zgłosiłem problem z tylnym zawieszeniem (mój pomiar 360mm) wykonano pomiar bezproblemowo nawet sam przedstawiciel serwisu przyznał, że "nisko siedzi". Podczas informacji telefonicznej ów przedstawiciel stwierdził, że wartość "jest na granicy" i poszło zgłoszenie do Skody, podczas odbioru wyciągnąłem od gościa ,że wartość zmierzona przez serwis to 380mm.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez fajny52Wasil jakie masz oryginalne sprezyny oprócz tych wspomagających bo ja mam założone oryginalne sprężyny z 1 kropką białą + wspomagające i mam 390 mm.
Komentarz
-
-
Hej człowieki
Jak obiecałem , zostało puszczone pismo do UOKiK w sprawie ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=63337) sprężyn ale również za Waszymi radami do różnych redakcji pism i programów zajmujących się motoryzacją. I jest niespodzianka , otóż zainteresowany jest tematem jeden z nich. Skontaktowali się ze mną i porozmawialiśmy. Dalszy ciąg zależy , jeżeli będzie , od tego czy znajdzie się ktoś chętny kto nie ma jeszcze zrobionych sprężyn (ja już niestety mam wsadzone wspomagacze) i zaczyna dopiero zabawę.
Jeżeli jest ktoś chętny aby się troszkę zaangażować a nie ma jeszcze zrobionych sprężyn to proszę o kontakt. (Trzeba będzie podać nr telefonu , imię , oraz miejscowość).Ku przestrodze-szalony ponton
https://www.youtube.com/watch?v=CV1jr7nl53s
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EBPJeżeli jest ktoś chętny aby się troszkę zaangażować a nie ma jeszcze zrobionych sprężyn to proszę o kontakt. (Trzeba będzie podać nr telefonu , imię , oraz miejscowość).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pepedealerA na czym to zaangażowanie miałoby polegać? Nie mam jeszcze wymienionych sprężyn. Chciałem to zgłosić podczas pierwszego przeglądu gazowego (przyszły tydzień, może środa). Poczekam do wizyty w ASO jak nic nie beda chcieli naprawić to wtedy mogę wziąć udział w "ataku".
termit ja mam zrobione - wspomagające założyliKu przestrodze-szalony ponton
https://www.youtube.com/watch?v=CV1jr7nl53s
Komentarz
-
-
Temat chyba do zamknięcia :twisted: , jak EPB zainteresował media , to nagle wszystkim tylne spręzyny staneły na baczność i maja normę, zapomnięli jak musieli się bujać po wagach i wykłócać o wymianę w ramach gwarancji.
Przydałby się ktoś , kto właśnie odebrał z salonu i mu zadek siedzi ,zwłaszcza bez gazu.
PS
Ja jestem po 1 wymianie i mam 380mm, ale pewnie zdolny asowiec wymierzłby mi 384 :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Ma ktoś zdjęcia jak są zamontowane te sprężyny wspomagające? Jak to wygląda? Samo rozwiązanie nie jest, jak to niektórzy z was myślą, jakieś dziwaczne czy głupie. We wszystkich samochodach WRC są sprężyny wspomagające o wiele krótsze od głównych i posiadające całkiem inną, znacznie mniejsza sztywność. Rozwiązanie to do spółki z regulowanymi 4 parametrami amortyzatorów, pozwala doskonale zestroić zawieszenie do krótkich i ostrych, nierówności, do łagodnych nierówności, do hopek i wszelkich typów dziur, garbów, muld, kamieni wystających z drogi, jakie tylko można spotkać na najtrudniejszych drogach świata. Spotyka się je najczęściej w kolumnach Mcphersona, bo takie rozwiązanie jest wykorzystywane przy zawieszeniu wszystkich 4 kół aut WRC. Pozwala to na opracowanie mocno nieliniowej charakterystyki ugięcia i sztywności. Oczywiście w motoryzacji spotyka się też tzw sprężyny progresywne, i są one dosyć powszechne, jednak poziom nieliniowości jaki można osiągnąć w ten sposób jest mniejszy a ich zgranie z regulowanym: biciem, odbiciem, szybkim biciem i progiem szybkiego bicia (szybkość z jaką ściskany jest amortyzator, ustanawia próg według, którego amortyzator "odróżnia" łagodne nierówności od ostrych) jest trudniejsze i daje mniejszą liczbę kombinacji.
Jeśli rozwiązanie proponowane przez ASO polega na tym, że jedna sprężyna jest umieszczana wewnątrz drugiej i obie są tej samej długości lub bardzo zbliżonej, to faktycznie jest to głupie rozwiązanie, niepotrzebnie zwiększające komplikację i masę oraz utrudniające np wykrycie pękniętej sprężyny.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
zepter00, dla przypomnienia -> mówimy tu o Skodzie Octavii II, która wyjeżdża z salonu z lipnymi sprężynami, które zamiast być wymienione na SPRAWNE, są ratowane na szybko w JAKIŚ tam sposób, bynajmniej nie po to, żeby "zestroić zawieszenie do krótkich i ostrych, nierówności, do łagodnych nierówności, do hopek i wszelkich typów dziur, garbów, muld, kamieni wystających z drogi, jakie tylko można spotkać na najtrudniejszych drogach świata" tylko po to, żeby montując sprężyny wspomagające osiągnąć pożądaną odległość od środka koła do rantu błotnika i w ten sposób zmaskować niesprawność jednego z elementów zawieszenia :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WasilWczoraj byłem na wymianie kół na zimowe i po wstawieniu sprężyn wspomagających wygląda to tak:
Obrazek
Komentarz
-
-
W weekend pojeździłem BSE z nowymi sprężynami, jest super, zupełnie inne prowadzenie samochodu, wreszcie bez tego zamiatania tyłem, co ostatnio stawało się już irytujące. Oczywiście Ojciec się do tego przyzwyczaił bo postępowało to stopniowo, ale teraz jest bardzo zadowolony i co ważne czuje różnicę, w połączeniu ze zrobioną geometrią - inna bajka
warto powalczyć :!:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Panowie posiadam o2fl kombi bez gazu. Byłem już na jednej wymianie sprężyn zmienili z jednej kropki białej i jednej żółtej na jedną białą i dwie żółte wynik 38,5cm przy pełnym zbiorniku paliwa.Po paru miesiącach mierzyłem było 38cm.Niedawno założyłem hak holowniczy pomiar 37.5cm czyli tak jak ją odebrałem z salonu.Śledziłem temat niskiego tyłu w o2fl na forum i przypominałem sobię całą procedurę serwisową przy pierwszej wymianie na mocniejsze i to że nie wiele to dało stwierdziłem że i tak już pewnie nie mam gwarancji bo hak i moduł zakładałem sam więc w nosie z serwisem podnosze tył.Wyciągnąłem sprężyny,mam w garażu młot 10kg i obracając sprężynę co 180 wciskałem młot między zwoje rozciągnąłem 3cm,drugą identycznie.Po założeniu pomiar 41cm pełen bak i hak holowniczy.Metoda może wygląda na drastyczną ale sprawdzona na wcześniejszym moim aucie.Pozdrawiam wszystkich a odważnym życzę miłego rozciągania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez termit886Pytanie do kolegów którym w ostatnim czasie wyminiali bądź będą wyminiać springi, jakie teraz zakładają (chodzi o oznaczenie?) Jestem ciekawy czy dalej zakładają wspomagające czy już opanowali na tyle temat że zakładają dobre mocniejsze springi. Dajcie proszę jakieś info.
Wcześniej miałem sprężyny 4 brązowe i 1 biała czyli norma wyjściowa w O2 Tour , przy pełnych zbiornikach tył siedział na 365 mm , więc ASO za pierwszym razem wymieniło na 1 biała i 1 żółta czyli oznaczenie 1K0 511 115 BD i przy wymianie i pomiarach w ASO wynik 384 mm więc na granicy tolerancji , więc nic nie mogłem zrobić .
Z takimi sprężynami pojeździłem jakieś 5 miesięcy i przy przeglądzie oczywiście zgłoszenie , mój pomiar 375 mm , ASO 380 mm auto zatankowane pełny LPG i 1/2 PB .
Obecnie powrócili do normy czyli 4 brązowe i 1 biała + wspomagające niebieskie MAD o symbolu HV 199515 i jest OK .
Wiem że jest to półśrodek bo nie powinno się tak załatwiać klientów i auto z gazem powinno już wyjeżdżać z odpowiednimi sprężynami przy odbiorze z salonu .
A tak na marginesie , czy ktoś wie jakie są sprężyny w oryginale z LPG ? . Wiem takich aut jest bardzo mało z fabrycznym gazem ale ponoć ktoś na forum takim dysponuje .
Komentarz
-
Komentarz